Otobüs Simülatörü Tanıtım Broşürü İçin Tıklayınız

Şehir içi ve şehirler arası ulaşımda özel araç ya da toplu taşıma kullanım tercihleri, yapılan yatırımlar ile toplu taşıma yönünde artma eğilimindedir.Özellikle büyük şehirlerde motorlu taşıtlarla yapılan yolculukların yaklaşık olarak %50’si toplu taşıma araçları ile gerçekleşmektedir. Şehir içi ve şehirler arası ulaşımda en çok tercih edilen araç otobüslerdir.

Verilere göre kara araçlarının içinde bulunduğu kaza sayısının her yıl artmakta olduğu görülmektedir. Ulaşım problemleri konusunda yapılan altyapı yatırımları ile birlikte güvenlik konusu büyük öneme sahiptir. Büyük şehirlerde her gün milyonlarca insan toplu taşıma araçları kullanmakta ve verilere göre toplu taşımanın yaklaşık %35’lik kısmı otobüsler ile sağlanmaktadır. Bu nedenle sahip olunan personel yetkinliği büyük önem arz etmekte ve sahip olunan araçlara göre ciddi sayılarda nitelikli personel ihtiyacı bulunmaktadır.

Simsoft, simülasyon teknolojilerinin sağladığı faydaların otobüs sürüş eğitimlerine yansıtılması ve gereken niteliklerde kullanıcının verimli, kaliteli, maliyet etkin şekilde eğitilebilmesi amacıyla otobüs sürüş eğitim simülatörleri geliştirmektedir. Geliştirilen simülatör sistemleri ile otobüslerin güvenli sürüş ve şöför davranış eğitimlerinin gerçekleştirilmesi, otobüs şoförlerinin jenerik araziler üzerinde belirlenmiş olan birçok senaryo ile güvenli park, yanaşma ve ayrılma, yolcu indirme-bindirme, yakıt ekonomisi sağlama gibi farklı eğitimleri verilebilmektedir. Kullanıcı intiyaçlarına yönelik olarak monitörlü kabin, yarın kabin ve tam kabin sistemler geliştirilmektedir.

Monitörlü Kabin

En az 3 LCD ekranlı görüntü sisteminin kullanıldığı kabin sisteminde ihtiyaca göre 2 DOF/3 DOF hareketli platform desteği ile sistem gerçekliği arttırılmaktadır. Donanım olarak, talep edilen aracın konsol birimi(göstergeler, düğmeler, kollar), direksiyon, pedallar ve vites sistemi kullanılmaktadır.

Yarım Kabin

Yarım kabin otobüs simülatörü, monitörlü kabinden farklı olarak geniş görüntü olanağı sağlayan perde ekran sisteminden oluşmaktadır. Hareket kabiliyeti açsından 2 DOF/3 DOF platfomlar ile desteklenmekte ve gerçek aracın sürüş kısmını oluşturan göstergeler, aktif/pasif düğmeler, kollar, el freni, vites ve pedallar tüm fonksiyonları yerine getirecek şekilde birebir kullanılmaktadır.

Tam Kabin

Tam kabin simülatörler, gerçek araç kupasının tüm donanımlarıyla birlikte kullanıldığı ve personelin gerçek araç içerisinde eğitim almasına olanak sağlayan sistemlerdir. Oval perde ekran sistemi ve 2 DOF/3 DOF hareketli platform kullanılarak gerçeğe en yakın matematiksel ve fiziksel ortam oluşturulmaktadır.





Otobüs Sürüş Eğitimi Simülasyon Merkezi

Otobüs Simülatörü ile İleri Sürüş Eğitimleri



Projektörlü Açık Kabin Otobüs Simülatörlü Eğitim Merkezi



Monitör Kabin 2DOF Otobüs Simülatörü Tanıtımı



Otobüs Şoförleri için Simülatörlü Eğitim



Otobüs Simülatörü Simülasyon Yazılımı



Yazılım Özellikleri

  • Yakıt Ekonomisi Senaryosu,
  • Bakım Maliyeti Azaltma Senaryosu,
  • Dikkat ve Algı Senaryosu,
  • Güvenli Sürüş Senaryosu,
  • Yüksek Sadakatli Araç Sürüş ve Motor Dinamiği,
  • Yüksek Sadakatli Karakter Animasyonu,
  • Trafik ve Sinyalizasyon Simülasyonu,
  • Ölçme ve Değerlendirme Altyapısı,
  • Çoklu Ekran Desteği,
  • Kayıt ve Yeniden İzleme

Çevre ve Araç Simülasyonu

  • Şehir trafik simülasyonu,
  • Diğer araç ve yayaların algılanması,
  • Trafik kurallarına uyma ve ihlal senaryoları,
  • Tehlike senaryoları,
  • İnsan hareketleri (araç biniş/iniş, kaçış vb.)
  • Kullanıcı kontrolündeki araçlar için yapay zeka kontrolü,
  • Kontrollü/kontrolsüz kesişen yollar,
  • Işıklı/ışıksız kavşaklar,
  • Düz ve eğimli yollar,
  • Alt ve üst geçitler
  • Canlı ve cansız varlıklara çarpa durumunda oluşacak zarar simülasyonu,
  • Araç ivmelenme ve fren hareketi, savrulmalar, yığılmalar, darbeler, zemine göre yol tutuş, yol şartlarına göre araç hareketleri, tireşimler,
  • Park etme, yanaşma, kalkış,
  • Gerçek zamanlı yakıt tüketimi hesabı

Senaryo Yönetme Yeteneği

  • Similasyonu başlatma, duraklama ve bitirme,
  • Kaza yapma durumunda simülasyonu bitirme veya kaldığı yerden devam ettirme seçeneği,
  • Kaza sonrası otomatik tekrar gösterim,
  • Hava şartlarını değiştirme,
  • Rüzgar ve yönünü ayarlama,
  • Yol koşullarını değiştirme (karlı, buzlu vb.)
  • Araç ve yaya yoğunluğu ayarlama,
  • Saate uygun ortam koşulları,
  • Araç arızaları tanımlama ve göstergelere yansıtma,
  • Hareketli ve hareketsiz objelerin eklenmesi çıkartılması,
  • Araç ve yaya davranışları (yola atlama, kurallara uymama),
  • Şehir ortamı simülasyonu ve trafik ışıkları kontrolü

Ölçme/Değerlendirme/Raporlama

  • Eğitmen tarafından belirlenen kural ve parametrelere göre gerçek zamanlı raporlama,
  • Raporlama sonucuna göre otomatik puanlama,
  • Değerlendirme sonuçlarını senaryo sonrasında offline olarak alma,
  • Geniş parametre listesine göre ölçme ve değerlendirme,
  • Trafik sinyalizasyonuna uyum kontrolü,
  • Trafik kurallarına uyum kontrolü,
  • Trafik çizgilerine göre sollama yapılması kontrolü,
  • Hıza göre uyum ve takip mesafesi kontrolü,
  • Yol ihlali kontrolü,
  • Yaya önceliklendirme durum kontrolü,
  • Kavşak ve duraklara yaklaşma hızı kontrolü,
  • Ani fren ve hızlanma kontrolü,
  • Hedeflenen noktaya ulaşma süresi tespiti,
  • Kaza nitelik ve sayısı tespiti,
  • Uygun yanaşma ve ayrılma kontrolü,
  • Ani insan, araç ve hayvan davranışlarına göre şöför tepkisi ve refleks ölçümü,
  • Arıza durumunda uyarıları fark etme ve uygun davranışı sergileme kontrolü,
  • Yol koşullarına göre sürücü davranış kontrolü,
  • Yakıt ekonomisine uygun sürüş kontrolü,
  • Ölçme değerlendirme sonrası her öğrenci için rapor oluşturma

Tüm hakları saklıdır. © Simsoft 2018